اطلاعات عمومی راجع به مبلمان

امروزه در ساخت انواع مبل و به خصوص مبل کلاسیک، چوب و یا فرآورده‌های چوبی نظیر ام دی اف و نئوپان و. به کار برده می‌شود. معمولاً در طراحی چنین مبل‌هایی از مصالحی چون چرم، پارچه و چوب با نسبت‌های مختلف استفاده می‌شود.

اطلاعات عمومی راجع به مبلمان

امروزه در ساخت انواع مبل و به خصوص مبل کلاسیک، چوب و یا فرآورده‌های چوبی نظیر ام دی اف و نئوپان و. به کار برده می‌شود. معمولاً در طراحی چنین مبل‌هایی از مصالحی چون چرم، پارچه و چوب با نسبت‌های مختلف استفاده می‌شود.

اجزاء سازنده مبلمان

اجزای تشکیل دهنده مبلمان عبارت اند از :

1:چوب   2:ابر یا فوم   3:کرک   4:فنر یا تسمه   5:میخ و چسب    6:پارچه و آستر    7:گونی یا توری

 

قسمت داخل مبل شامل :

پارچه ، اسفنج ، کلاف مغزی می باشد . ابتدا کلاف مغزی که کار یک ماکت را انجام می دهد . ساخته شده سپس اسفنج توسط چسب پاتکس به روی کلاف مغزی می چسبد و در آخر پارچه مبلی نیز توسط منگنه به اسفنج و کلاف وصل می شود حال ماکت ما آماده نصب شدن با پیچ به کلاف رنگ شده می باشد

انواع اسفنجها عبارتند از:

1) فوم 

2)  اسفنج معمولی 

بهترین نوع اسفنج یورتان نام دارد که از نظر وزن به مراتب سنگین تر از دیگر اسفنج ها می باشد. اسفنجهای معمولی از نظر وزن سبکترند حتی اگر از نظر حجمی چند برابر اسفنج یورتان باشند. فوم ها نیز خود به دو دسته تقسیم می گردند: فوم های سرد و فوم های گرم و توضیح اینکه فوم ها فشرده تر و سنگین تر از اسفنجها می باشند.

مهمترین مساله در راحتی مبلمان نوع ابر یا فومی است که در داخل مبلمان استفاده می شود.

البته باید بگویم که فوم با ابر بسیار فرق دارد.

خصوصیتی که فوم را نسبت به ابر برتری داده عبارتند از:

1:دوام بالای آن

فوم 2 نوع دارد  1:ورقی و   2:قالبی که هر دو جنسیتی مشابه دارند.

ابر:

ابر دارای انواع مختلف است که عبارتند از:

10 کیلویی و 20  کیلویی و 30 کیلویی

که هر کدام شامل 2 سانت و 3 سانت و4 سانت و5 سانت و8 سانت و10 سانت می باشد.

به لحاظ نمای ظاهری مبلمان کار شده با فوم زیباتر و شکیل تر هستند و در تشک مبلمان استیل از فوم استفاده مینمایند، اما برای مبلمان راحتی، بهتر است از الیاف ها استفاده نمود چراکه راحت تر می باشند و نیز از جمله مزایای مبلمان راحتی کار شده با الیاف این است که با توجه به انعطاف پذیری الیاف ها می توان براحتی و با چند ضربه دست از کناره های تشک، باعث تغییر شکل تشک شد 

و برای رویه کوبی مبل نیاز به اسفنج ، فنر ، نوارمبل ، کرک ، پنبه ، ویسکوز ( مواد خارجی مثل الیاف  برای مثال پشمه شیشه ولی از نوع بهتر آن ) ، نخ چسب فوری و برای اتصالات مبل نیاز به چسب چوب ، دوبل ( چوب گرد در اندازه های مختلف 6 میلی تا 18 میلی که برای اتصالات مبل استیل و مبل منبت کاری شده استفاده می شود ) و میخ داریم .

آن چیزی که قیمت مبلمان را از هم متمایز می نماید :

1- نوع قاب مبل ( از نظر فرم و زیبایی )

2- نوع چوب

3- کیفیت رنگ

4- کیفیت پارچه مبلی و اسفنج

5- استحکام مبل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.